Klachtenregeling
Direct melden
Overal waar gewerkt wordt, zijn wel eens misverstanden of kunnen fouten worden gemaakt. Dat is binnen onze stichting niet anders. Veel klachten blijken in de praktijk eenvoudig op te lossen. We verwachten dan ook dat mensen het melden wanneer ze problemen zien en er niet mee wachten. U kunt ons mailen via onderstaand mailadres.
info@vivikids.viviani.nl
Ernstige klachten
Klachten van serieuze aard en betrekking hebbend op de directe invloedsfeer van de opvang of de stichting, zoals begeleiding , inrichting van de opvangorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie, geweld en pesten, kunt u allereerst met de betrokkene(n) bespreken.
Moeilijk oplosbare klacht
Als een klacht niet opgelost kan worden in onderling overleg, of als uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld door Vivikids kinderopvang dan kunt u gebruik maken van de externe klachtenprocedure. Vivikids kinderopvang is aangesloten bij de Geschillencommissie.
Beschrijving klachtenregeling
Elk bestuur moet wettelijk gezien een regeling moet opstellen voor het behandelen van klachten en een klachtencommissie instellen. In de formele klachtenregeling staat meer informatie over onze werkwijze.